ניהול המידע ומחשוב העסק – יועץ מחשוב לעסקים
ייעוץ בתחום מערכות מידע – בחירה נכונה של מערכות המידע והטמעה מוצלחת שלהן – זהו המפתח לשליטה, סנכרון ובקרה של כל
הפעילות העסקית. אנו נסייע לכם בביצוע כל הפעילות הנדרשת לניהול ממוחשב של העסק:
תכנון והקמה של מערכים ממוחשבים
ייעוץ בתחום מערכות מידע – הקמה והטמעה של מערכות ממחושבות מסוגים שונים, לצורך תכנון, ניהול אינטגרטיבי ואיסוף נתונים בכל תחומי
הפעילות של העסק : ייצור, אחסנה והפצה, הובלה ולוגיסטיקה, קשרי לקוחות, מכירות, רכש, מלאי, בינוי, ארכיון ממוחשב ועוד. ביצוע כל
הפעילות הנדרשת לניהול ממוחשב של העסק, כולל הטמעת מערכות מסוגים שונים, ובהן :
תוכנות לחשוב עסקים – ייעוץ בתחום מערכות מידע
Enterprise Resource Planning) ERP)
ERP תוכנה לתכנון וניהול אינטגרטיבי של כל משאבי הארגון. גישת התוכנה שונה מהגישה הקלאסית בכך שהיא מאחדת את כלל מערכות
המידע של הארגון למערכת אחת (שיווק, מכירות, משאבי אנוש, רכש, שרות, מלאי, ייצור וכדומה) וע"י כך מתאפשר שימוש במידע משותף
באופן אינטגרטיבי ובעל ממשק אחיד ברמה מידית (online), תוך שמירה על ממשק משתמש אחיד לכלל עובדי הארגון. מרבית התוכנות
מחולקות למודולים. מודול הוא תת מערכת בתוכנה המיישם פנקציונליות עסקית. לדוגמא: שרשרת האספקה, ניהול מלאי, רכש מקומי ומחו"ל,
ייבוא, ייצור, הבטחת איכות ובקרת איכות, הפצה, ניהול קשרי לקוחות, מכירות מקוונות, כספים, משאבי אנוש, מערכות תומכות החלטה וכדומה.
טכנולוגיה לאיסוף וסנכרון המידע בארגון ומחוצה לו – אמצעים לאיסוף וסנכרון מידע ברצפת הייצור ובמחסנים (מחשב PC, מסופון /
טאבלט, בקר מתוכנת, סורקי ברקוד, פתרונות ברקוד & RFID). אינטגרציה מלאה למערכת ERP.
Relationship management Customer) CRM)
CRM תוכנה לניהול קשרי לקוחות המשלבת בין פעולות שיווקיות ללקוחות חדשים לבין פעולות לשימור בסיס הלקוחות הקיים.
יתרונות : התוכנה מסייעת להפיכת הזדמנויות למכירה ללקוחות פוטנציאליים חדשים. הגדלת הצלחות תהליכי המכירה ע"י שימוש בתהליכים
מובנים ומבוקרים. בניית תמונת מצב כוללת למנהלים ומקבלי החלטות על התקדמות תהליכי המכירה הפעילים בכל רגע בחתכים שונים וזיקוק
התהליכים לסגירות. ניהול מאגר לקוחות איכותי / מטויב לפעילות שיווק וקידום מכירות. הגדלת שביעות רצון הלקוחות המובילה לשימור
הלקוחות. כלי עזר למדידה כמותית של מהלכים שיווקים. כלי ניהול ובקרה למנהלים על מנת לקבל תמונת מצב הפעילות בתחומי השיווק,
המכירות והשרות. בשוק התחרותי הקיים היום, תמיכה וניהול פעילות יעילה ואפקטיבית, התורמת לשימור הלקוחות ושביעות הרצון שלהם.
BI בינה עסקית (Business Intelligence)
מערכת BI מיועדת להפוך את המידע לידע על ידי הצגה ברורה ונוחה למקבלי ההחלטות. המערכת מאפשרת גמישות בגזירה והפקה של מידע
ממקורות שונים לצורך תמיכה וקבלת החלטות, תחקורים והצפה של חריגים. המערכת מאפשרת הגדרה של דוחות ושאילתות במהירות ללא
צורך בהכשרה מיוחדת וארוכה, באופן גמיש ונוח (כולל שמירה על מידור והרשאות). מערכת ה BI משמשת הן למטרות ניהוליות והן למטרות
בקרה תפעולית. כלי מהיר וגמיש לכריית מידע מהיקפי נתונים גדולים. אינה מעמיסה על מערכת ERP בעת הפקת דוחות ושאילתות
סטטיסטיות על אוכלוסיות נתונים גדולה.
Document management system) DMS)
DMS מערכת ממוחשבת המיועדת לניהול המסמכים בארגון. בשימוש במערכת ניהול מסמכים נכלל ניהול מלא של מחזור חיי המסמך (מיצירתו
ועד מחיקתו או גניזתו לשימוש עתידי), היכולת להוסיף חתימה אלקטרונית למסמכים חשובים כגון חוזים וחשבוניות, וכמובן יצירת MetaData
לכל מסמך, אשר יעזור באיתורו ובאחזור מהיר יותר, במקרה הצורך.
PRO מחולל תחזיות
PRO מחולל תחזיות – התוכנה כוללת כלים מתקדמים לניהול תחזיות מכירה, רכש מקומי וחו"ל, מוצרים חדשים ותכנון מלאי והצגתם בפורמטים
ברורים המאפשרים לתמוך בתהליך קבלת החלטות נכונות לארגון.
תזמון הייצור בקיבולת סופית
תזמון הייצור בקיבולת סופית – ניהול תזמון הייצור בתעשיות שונות, להשגת התייעלות במשאבים ועמידה בזמני האספקה. חישוב מהיר של
תזמון אופטימלי למשימות הייצור בקיבולת סופית. התחשבות באילוצים. הצגה גרפית ברורה של משמעויות תוכנית הייצור, בהיבטי עמידה
בזמנים, קיבולת חומרים, כוח אדם ומכונות. חישוב מהיר של זמני האספקה. זיהוי מהיר של צווארי בקבוק וחוסר במשאבים. התממשקות עם
מערכת ERP ומערכת ניהול רצפת ייצור EMS.
מערכת לתכנון המלאי והרכש בשרשרת האספקה
מערכת לתכנון המלאי והרכש בשרשרת האספקה – חישוב צריכה עתידית בשיטות שונות. חישוב מלאי ביטחון. חישוב מלאי אופטימאלי. תכנון
הזמנות רכש. ניהול תכנון לפי עצי מוצר, זמני תוקף, זמני אספקה, מינימום / מקסימום, אספקה בזמנים קבועים. תכנון הזמנות אופטימאלי.
ניהול מלאי למרכזים לוגיסטיים התומכים במלאי סניפים.חישוב אופטימאלי של העברת מלאי בין סניפים / מחסנים. לוח תצוגה מובנה ו – KPI
לניתוח הפעילות העסקית והתפעולית. ממשק מובנה למערכות מידע, בסיסי נתונים.
תוכנה לאחזקת ציוד תעשייתי ו/או טכנולוגיה
תוכנה לאחזקת ציוד תעשייתי ו/או טכנולוגיה – המשמשת כלי בקרה וניהול אחזקה שבר / חזויה / מונעת וטיפולים עפ"י הנחיות יצרן למנהלי
מפעלים.
Manufacturing Execution Systems) MES)
MES תוכנה לניהול משאבי ותהליכי רצפת ייצור ובמקביל איסוף ניתוח ועיבוד נתונים בזמן אמת הדרושים לשיפור מתמיד.
PLMS ניהול רצפת ייצור (ייצור רציף)
PLMS ניהול תשתיות ייצור, הוראות ייצור, קישור לבקרים, שליטה ובקרה בקווי הייצור, הפקת דוחות וניהול האיכות, קיימים ממשקים מובנים
לתוכנות ERP, כך שהמערכת המיושמת תעבוד באינטגרציה מלאה וביעילות עם המערכת הארגונית.
Material Requirements Planning) MRP)
MRP תוכנה לתכנון את תזמון דרישת החומרים / מוצרים ותכנון העבודה בארגון. תוכנת MRP לתכנון דרישות חומרים / מוצרים במערכת ERP,
מאפשרת לארגון לצפות ולתכנן את החומרים והפריטים הנדרשים לתהליכי ייצור או רכש במטרה לספק את הביקושים הצפויים ולמלא אחר
מדיניות המלאי. התוכנה מספקת המלצות המתבססות על רמות המלאי הקיימות והנתונים המוגדרים על ידי המשתמש לדוגמא: הזמנות רכש
קיימות, הזמנות ייצור, הסכמי רכש, העברות מלאי וכד'. עבור כל פריט, ריצת MRP לוקחת בחשבון גם את כללי התכנון כמו כמות מינימלית, זמן
אספקה וכד'.
שלב 1 בתוכנית / ריצת המערכת : תוכנית אב לייצור האחראי על חישוב ותכנון דרישות למוצרים סופיים / תוצרת גמורה (תוצ"ג). מהם מקורות
המידע לתזמון / הצטיידות אב? הזמנות מלקוחות שיש לספק ומועדי האספקה שיש לעמוד בהם. תחזיות – מידע המתבסס על נתוני העבר
(היסטוריית צריכה / הזמנות ומכל סוג), הספק צפי לביקוש עתידי. זמן הייצור / הרכבה של המוצר הסופי / התוצ"ג.
שלב 2 בתוכנית / ריצת המערכת : תוכנית ליצירת תוכנית ייצור ודרישות רכש עבור… על בסיס תוכנית אב לייצור ומדיניות המלאי המוגדרת
ונהוגה במפעל / בארגון. ניתן למצוא מודול זה תחת השם, תכנון רכש (הצטיידות רכש מקומי ומחו"ל). מהם מקורות המידע לתוכנית ה MRP?
תוכנית אב לייצור. עצי מוצר. הזמנות רכש פתוחות. פקודות עבודה פתוחות. מלאי נוכחי. זמן הייצור / הרכבה ועוד פרמטרים בהתאמה לתחום
ואופי הפעילות של המפעל / הארגון. תוצרי 2 השלבים הינם: פקודות עבודה לייצור המוצרים הסופים ומוצרי הבן והמלצות לדרישות רכש
(שיהפכו ע"י מחלקת הרכש להזמנות רכש) לטובת ניפוקיים צפויים עבור פקודות העבודה ועבור קיום מדיניות המלאי בארגון (ייצור מוצרי
סטנדרט / למלאי או להזמנות מלקוחות מהמלאי ו/או הזמנות מיוחדות / פרויקטאליות מלקוחות).
יתרונות : הפחתת עלויות המלאי והרכש והגדלת הגמישות. זמן תגובה מהיר יותר לצרכים ושינויים בשוק. קיצור זמני תגובה לדרישות הלקוח.
אספקת הזמנות ללקוחות במועדי אספקה מובטחים.
MRP2 – תיאום בין זמינות המשאבים ודרישת הקיבולת חייב הוספת שיקולי קיבולת למערכת ה- MRP הבסיסית והביא ליצירת מערכת MRP2.
Warehouse Management System) WMS)
WMS תוכנה לניהול מחסן אוטומטי ואופטימלי של מחסנים ומערכי הפצה (ניהול מחסנים, ניהול מלאי וניהול ותהליכים התפעוליים במחסן,
כגון: איסוף פריטים להכנת משלוח, איסוף פריטים להוראות ייצור, קבלת סחורה, ספירת מלאי, שאילתות מלאי, החזרת סחורה מלקוחות וספקים,
העברה בין מחסנים ועוד.
יתרונות : שמירה על אמינות מלאי גבוהה ומניעת אובדן מלאי. קבלת יעילות תפעולית גבוה. יכולת שליטה, בקרה ומעקב אחר פעילות במרכז
הלוגיסטי בהיבטים של כוח אדם, ציוד, ביצוע משימות, ניצול מקסימלי של שטח המחסן ונפח האחסון. עמידה ברמת שירות נדרשת. מאפשר
עבודה ללא ניירת. שליטה ובקרה ניהולית צמודה. בסיס לתמרוץ עובדים. ניהול אינטגרציה של טכנולוגית אחסנה וליקוט אוטומטיים.
(WCS (Warehouse Control System
WCS הינה תוכנה ייעודית לניהול הפעילות והלוגיקה במערכת האוטומציה של המרכז הלוגיסטי. התוכנה בעלת יכולת ניהול המלאי
באוטומציה, ניהול משאבי האחסון, אחראית לאופטימיזציה של תנועת המלאי היעילה ביותר לאחסון וליקוט באופן דינמי. כמו כן היא אחראית
לניהול הממשקים והאינטגרציה למערכות כגון ה WMS או ה ERP.
יתרונות : מקסום היעילות של מערכת השינוע של האוטומיזציה. ניהול מיטבי של המשאבים והתפוקות באופן מיטבי. התוכנה מנהלת את
הממשקים למערכות אחרות אך גם מאפשרת פעילות עצמאית לצורכי תפקוד בזמני תקלות. שמירה על אמינות מלאי גבוהה ביותר והפחתת
אובדן מלאי. תמיכה לעמידה ברמת שרות נדרשת לאספקה ללקוחות ותמיכה במערך יצרני. שליטה ובקרה ניהולית, יכולת תחקור מתקדמת על
הפעילות באוטומציה.
(TMS (Transportation Management System
TMS תוכנה לתכנון וניהול אופטימלי של הובלות ולוגיסטיקה (הפצה) בזמן אמת למערכת קמעונאית ולמערכי תחבורה. התוכנה מכילה את כל
המרכיבים הנדרשים כדי לעמוד באתגרי שרשרת האספקה, כגון: תכנון מסלולי נסיעה אופטימלי תוך כדי התחשבות באילוצי תעבורה, אילוצי
לקוח ואמצעי שינוע (כלי תובלה / רכב).
יתרונות : חיסכון בהוצאות ועלויות ההובלה. שמירה על רמת שירות ללקוח. ניצול יכולת / קיבולת רכבי ההובלה בסידור העמסה ובשיטה
מקסימלית. בניית מסלול נסיעה תוך כדי התחשבות במגבלת הדרך, כמות נקודות ההפצה, יכול השינוע של הרכב, מגבלות של הלקוח באתר
המקבל.
(POD (Proof Of Delivery
מערכת זו הינה תוכנה המיועדת לסייע לנהג מספק השירות, באימות ודיווח מסירת המשלוח ללקוח תוך כדי עדכון השולח על המסירה, כולל
תיעוד המעדכן ישירות את מערכת ה ERP.
יתרונות : החתמה אלקטרונית של הלקוח / נציג הלקוח המקבל. עדכון אישור המסירה לתוך מערכת ERP ללא צורך בסריקות ותיוק ניירת
(ארגון ללא נייר). תיעוד ואישור לשולח על מסירת החבילה למקבל online. חסכון בזמן וזמני תגובה גבוהים. ניהול יעיל של המשלוחים תוך כדי
בקרה על הביצוע ומניעת תקלות הפוגעות ברמת השירות.
(WFM (Work Force Management
WFM תוכנת ניהול לתחום הקולינריה (בתי קפה, מסעדות, חברות קייטרינג, בתי מלון ועוד…) המציעה למנהל מגוון פתרונות לניהול כוח אדם
במערכת אחת. מערכת זו מאפשרת: ניהול סידור עבודה (משמרות וסופי שבוע), ניהול נוכחות, טיפים, הדרכות עובדים, מרכז ידע ודוחות, ניהול
כוח אדם.
ניהול פרויקטים בבנייה
ניהול פרויקטים בבניה – תוכנה לניהול פרויקטים המשולבת במערכת ERP עוסק בניהול פרויקטים ליזמים ולחברות קבלניות / חברות ביצוע
ומאפשר לטפל בכל התחומים הקשורים לפרויקט מההיבט ההנדסי, התקציבי, התפעולי והפיננסי כאחד.
תוכנה לקופה רושמות ממוחשבות
תוכנה לקופות רושמות ממוחשבות – מערכות מכר וניהול בחנויות ורשתות קמעונאיות, בתי קפה, מסעדות ובתי מלון.
מערכת תוכנה ל- נקודות מכירה (קופות רושמות) – תוכנת ניהול לעסקים קמעונאים וסיטונאים
מערכת נקודת המכירה ("POS – Point Of Sale"), קופות רושמות ממוחשבות מיועדות לדלפקי המכירות. התוכנה באה לתת מענה מדויק
לניהול קמעונאות, ולא משנה באיזה תחום מדובר בחנויות פרטיות ורשתות שיווק קמעונאים (עסקים קמעונאים) וסיטונאות (עסקים
קמעונאים). התוכנה מעניקה פתרון החל מניהול ופיקוח על רשת נקודות המכירה דרך יישומי המשרד האחורי וכלה באמצעים לתמיכה בקבלת
החלטות עבור דרגי ההנהלה השונים במשרד הראשי.
ניתן לשלב עגלות ליקוט ממוחשבות לרשתות הקמעונאות ובתעשייה.
ניתן לשלב עמדות קניה בשירות עצמי.
תוכנות לניהול משקים חקלאיים, בתי אריזה ומפעלי עיבוד לתוצרת חקלאיית
תוכנות לניהול משקים חקלאיים, בתי אריזה ומפעלי עיבוד לתוצרת חקלאיית – תוכנות לניהול משאבים ארגוניים – ניהול, פיננסים, עובדים,
כלים, טיפולים בחלקות, בתי אריזה, חברות שיווק. התוכנה גם מתממשקת עם החברות המשווקות ומאפשרת לשני הצדדים לבחון את המידע
הדרוש להם, המשווקים יכולים לבחון את המידע על ריסוסים ודשנים, הנחוצים לשם עמידה בתקנות יצוא התוצרת החקלאית, ואילו החקלאים,
יכולים לקבל את ההזמנות וליצור תעודות משלוח. התוכנה גם מיועדת לסייע לחקלאים לעמוד בתקנים דוגמת "Global Gap".
תוכנת PickApp
תוכנת PickApp – התוכנה מקנה פתרון נח לתפעול המאפשר לבצע עבודה נדרשת ביעילות ובדייקנות. מאפשרת יכולת שליטה ניהול ובקרה
אופטימליות על כל פעולה המבוצעת במשק, בעיקר משקי גידול ירקות, מטעי נשירים והדרים. התועלות העיקריות: שיפור איכות העבודה
והתוצרת. העלאת תפוקות צוותי העובדים. ניטור ובקרה מלאה לכל פעולה אגרוטכניות במשק. שליטה, עקיבות וניטור מדויק לפעילויות
העובדים. מעקב ובקרה אחר תפוקות בקרי האיכות. איסוף וניתוח מידע אגרונומי מבוסס מיקום. קבלת החלטות ניהוליות ממוקדות ע"מ לשפר
ביצועים.
תוכנה Easyfarm
תוכנה Easyfarm – ניהול הזמנות ומכירות עבור משקים חקלאיים ועסקים קטנים דרך האינטרנט. מעקב אחר סטטוס הזמנות. הפקת רשימות
איסוף ע"פ חתכים שונים ומדבקות לאריזה. התוכנה בנויה בצורה מודולרית וגמישה המאפשרת להתאימה לצרכי הלקוח בהתאם לסוג העסק –
חווה חקלאית, קייטרינג, או כל עסק אחר הדורש ניהול מלאי, הזמנות, מכירות ותשלומים.
ייעוץ בתחום מערכות מידע – מעוניינים למחשב את העסק? מוזמנים ליצור קשר עם "המומחה לפתרונות מחשוב" – לתיאום פגישת אבחון
ומיפוי ראשוני וקבלת ייעוץ בתחום מערכות מידע : צור קשר
אולי יעניין אותך גם :
מיפוי צורכי המחשוב ותהליך המחשוב בארגונים וחברות
רוצים להתייעל ולשלוט בזמן אמת במערכי מכירות?
תוכנת ניהול קמעונאי – קופה רושמת חכמה לחנות מהי?
DMS – תוכנה לניהול מסמכי הארגון
תוכנה לתכנון, זימון וניהול רצפת ייצור (MES – Manufacturing Execution System)