Speech Elevator – נאום המעלית הוא סיכום שמטרתו או הצגה עצמית קצרה שמטרתה להגדיר בפשטות ובמהירות אדם, מקצוע, מוצר, שירות, ארגון או אירוע ואת הערך המוסף אותו את/ה מציעים.

נאום המעלית נגזר מתרחיש של פגישה מקרית עם אישיות חשובה במעלית. אם השיחה בתוך המעלית בפרק זמן זה מעניינת ומציעה ערך מוסף, היא עשויה להמשך גם לאחר היציאה מהמעלית, להסתיים בהחלפת כרטיס ביקור או בקביעת פגישה עתידית.

Speech Elevator משקף את הרעיון שיש להעביר מסר / נושא / הצגה עצמית במשך זמן נסיעה במעלית, המוערך בשלושים עד שישים שניות עד הגעה לקומה הרצויה לנו (זה פרק הזמן שיש לנו בפגישה עם האדם שיכול להזניק את הקריירה או לשנות את החיים שלנו).

נאום המעלית אינו נאום מכירה, עליו להיות קצר וקולע והכי חשוב מעניין לצד השני! בדומה לעלית המעלית במעלה קומות הבניין כך עלינו לעלות שלב אחרי שלב בבנאום עצמו.

שלבי הנאום Speech Elevator

(כל שלב מתוקצב בשניות על פי סדר החשיבות שלו וזמן הצגה נדרש, מתוך הזמן המוקצב 30 עד 60 שניות)

1. הגדירו את המטרה (7 שניות) – עליה להיות קצרה ומדויקת, ליצור רושם ראשוני חזק ובהתאם את נכונות הצד השני להקשיב לכם. הגדירו מראש מה אתם רוצים להשיג מנאום זה. הכוונה היא מה תהיה התוצאה בסוף הנאום.
2. מי קהל היעד?– מה מעניין אותם? לעניין את הצד השני (10 שניות) – השניות הראשונות צריכות לגרום לצד השני להסתקרן, לרצות לשמוע עוד, להבין מה ייצא לו מהשיחה הזו וזאת על מנת שירצה להמשיך ולהקשיב.
3. מה הנושא? הצגה עצמית (10 שניות) – הציגו את עצמכם (שם מלא. מה מייחד אתכם / מה עשיתם ומה הגדרת העיסוק-העסק שלכם. לא להציג את הרעיון או המוצר) מה עשיתם עד כה, מה המיומנויות שלכם ומה מייחד אתכם.
• תהיו ענייניים – הישארו ממוקדים ברעיון אחד, הימנעו ממסירת יותר מדי פרטים, וזאת על מנת שהמקשיב לא יאבד אתכם "בים הנתונים".
• הקשיבו לצד השני – גם להערות שלו וגם לשפת הגוף שלו, כך תוכלו לבחון האם הוא באמת מתעניין ומקשיב לכם.
4. סיכום דברים (4 שניות) – סיכום הישגים – את/ה עם עצמך. הרעיון הוא לעורר עניין על מנת שהשומע יסתקרן וירצה להמשיך את הקשר. לכן סיכום החלטות הצדדים והמשך תהליך-קשר.

כיצד מתארגנים לקראת "נאום המעלית"

כתבו את "הנאום" שלכם בכדי שלא תפספסו דברים חשובים ושימו לב שזה עונה על השאלות הבאות:
• מה הנושא, המוצר, עסק?
• מי אתם?
• מי הלקוחות-קהל היעד, מי השוק?
• מה הצורך של קהל היעד שאתם הולכים לענות עליו?
• מה הפתרון המוצע על ידכם?
• איך (לא למה) הפתרון שלכם טוב יותר מהפתרונות הקיימים או המוצעים ע"י אחרים מהו הייחוד של הפתרון שלכם.
כעת עצרו! ודאו שקהל היעד מעוניין לשמוע עוד.
• מה ייצא לצד השני (לשומע) מרעיון זה.
• עיקר תכנית העבודה.
• הזמנה לשמוע שאלות / הערות.
• ארגון לפי הצעדים שלעיל.
• הקראה ותיקונים עם שומעים שלא היו מעורבים בהכנה / כתיבה.

אימון (תרגול עם סטופר מול מראה) – תחילה מול הכתוב, לאחר מכן מול המראה, כאשר אזרתם מספיק אומץ זה הזמן להתאמן מול משפחה וחברים.
התלהבו – השתמשו בקול שלכם על מנת לא להישמע שיגרתים ועל מנת להדגיש את הדברים החשובים ביותר בנאום – בזמן הנאום הרגישו כאילו בעקבות שיחה זו קיבלתם את אשר תכננתם לקבל.
חייכו – גם אם הצד השני אינו מחייך חזרה.
צרו קשר עין – עם הצד השני, הימנעו להסתכל לצדדים או לרצפה.

אולי יעניין אותך גם :

ייעוץ עסקי

אימון אישי

קבוצת תמיכה מחפשת בעלי עסקים – Business Networking

מתאם שיווק הגדרת תפקיד

מערכים טלפונים למכירה ושירות

פגישת ייעוץ ראשונית ללא תשלום

ייעוץ עסקי

המומחה בדרך אליך!

השאר/י כאן את פרטיך ונקבע לך פגישת אבחון ראשונית
ללא תשלום וללא התחייבות!

* שדה חובה