ניהול ויישום אסטרטגיה, ניהול ישיר או ניהול ממוקד – Hoshin Kanri

כיוון ההנהלה

Hoshin-Kanri – המילה Hoshin מורכבת משתי הברות: Ho – פירושה כיוון או מראה כיוון. Shin – פירושה מצפן או שושנת הרוחות הכללית. יחד מילה זו מתארת את חוד המחט של המצפן אשר מורה תמיד לכיוון הנדרש, במדויק ובלי בלבולים.

המילה Kanri גם היא מורכבת משתי הברות : Kan – פירושו צינור. ו- Ri – פירושו הגיון. כלומר חשיבה לוגית מסודרת ומתודית. יחד מילה זו מתארת את זרימת ההגיון בארגון, עפ"י גישת הניהול הרזה, הכוונה היא לזרימה דו כיוונית מההנהלה לעובדים ומהעובדים להנהלה.

מתודולוגיה לניהול אסטרטגי

Hoshin Kanri הינה מתודולוגיה לניהול אסטרטגי באופן דינמי אשר אומצה ע"י ארגונים מובילים ברחבי העולם בהצלחה רבה. המטרה של המתודולוגיה היא להבטיח סנכרון והתאמה בין הגופים השונים בארגון לטובת השגת יעדי העל של הארגון, החל בצוות ההנהלה עצמו ועד לעובד ולנציג בשטח.

בבסיס המתודולוגיה עומד העיקרון של קישור והתאמה של הפעולות המתבצעות ביום יום עם החזון והמטרות האסטרטגיות של הארגון לטווח ארוך ביחד. הקישור וההתאמה של הפעולות לחזון האסטרטגי, מתבצעים דרך תהליך תכנון שנתי אשר קובע את הפעולות, לוחות זמנים, משאבים ואנשי המפתח האחראים. תהליך זה מאפשר לפתח דיאלוג בין מנהלים לצוות לגבי היעדים והיכולת לעמוד בהם.

אסטרטגיה ארגונית

מטרות התהליך הינם: הבנה כיצד לפרוט את האסטרטגיה הארגונית ומטרות העל הארגוניות לתכנית פעולה קלה לתקשור ונוחה לשיתוף כל הגורמים הארגוניים המשתתפים ביצירת "שרשרת הערך".

הקניית יכולת הכנת A3 תמציתי לטיפול ביעדים העיקריים של הארגון.

הבנת הדרכים לגייס את כלל מרכיבי הארגון כולו לטובת מטרות העל הארגוניות, תוך דאגה שבכל רמות הארגון התהליכים מנוהלים לפי שיטה.

אולי יעניין אותך גם :

איך לומדים ומשנים ארגון? מודל הקרחון

מודל ADKAR – ניהול השינוי מהו?

שיטות ניהול מתקדמות – להתייעלות ואופטימיזציה

ייעוץ ארגוני

יועץ ארגוני

ייעוץ ניהול

טיוב והשבחת חברות

תחרות חתירה בסירות – יעילות עסקית

0 תגובות

השאירו תגובה

מעוניין להצטרף לדיון?
תרגיש חופשי להשתתף!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.