מהו תקציר מנהלים – בתוכנית העסקית?

בניית תוכנית עסקית

תוכנית עסקית היא כלי ניהולי בעל ערך רב עבור כל עסק בכמעט כל מצב, ובפרט אם מלאכת הכנתה הופקדה בידיים מקצועיות של מומחים מנוסים.

תקציר מנהלים

הפתיח של כל תוכנית עסקית הוא תקציר המנהלים – תמצות של מהות הפעילות העסקית או המיזם ו/או התכנון ועיקרי המידע הרלוונטי עבור מנהלים ומשקיעים, שמטבע הדברים זמנם קצוב, והם זקוקים לעמוד אחד או שניים שיעזרו להם להבין ולהחליט האם להמשיך להתעמק בתוכנית המפורטת במהירות ובקלות. תקציר מנהלים איכותי יהיה קצר ולמטרה. בדרך כלל תקציר מנהלים כולל רקע עסקי (קצר), מהי מטרת התוכנית העסקית (מה מטרות ויעדי החברה והבעלים), ומה היא נועדה להשיג. מהו נושא התוכנית העסקית ומדוע לדעתך הנושא הוא אטרקטיבי. מה ייחודי בתוכנית. הצורך או הפתרון שהעסק שואף לספק או לפתור, את הדרך שבה הוא יספק פתרון לצורך הנ"ל, סקר שוק, אנליזה פיננסית, ביסוס המסקנות על על סמך עובדות ונתונים. חשוב מאוד שהמסקנות תהיינה ברורות והמלצות לביצוע.

תקציר מנהלים הוא הפתיח של התוכנית עסקית. מטרתו לתמצת את מהות העסק או המיזם עליו נכתבה התוכנית או הבעיה הנדרשת לפתרון או ההצעה המפורטת במסמך המלא, מתן חומר רקע, ניתוח תמציתי ומסקנות עיקריות, על מנת לאפשר למקבלי ההחלטות להתחבר למהות התוכנית העסקית ביתר קלות וללא צורך בקריאה מעמיקה של כלל התוכנית. תמצית זו נועדה להיות אמצעי עזר לקבלת החלטות על ידי מנהלים.

תקציר המנהלים לרוב יכלול את האלמנטים הבאים:

• מבוא – רקע קצר על המיזם עצמו.
• הצגת הצורך – הסביר מדוע המיזם חשוב ועל איזה צורך הוא עונה.
• הצגת הפתרון – איך אתם פותרים את הצורך שהעליתם בשלב הקודם.
• סקר שוק או אנליזה פיננסית.
• מסקנות והוכחות

כתיבת תקציר מנהלים

הרעיון העיקרי מאחורי כתיבת זו הינו לתת למקבלי החלטות את כלל האינפורמציה החשובה ביותר אודות המיזם ו/או התכנון, על מנת להבין אותו במהירות ובקלות. תקציר איכותי יהיה קצר ולמטרה. עליו לבסס את הטענות / העובדות אשר מועלות. עליו להכיל מסקנות ברורות והמלצות לביצוע.

אולי יעניין אותך גם :

תוכנית עסקית

הכנת תוכנית עסקית – תוכנית עסקית – תוכנית עבודה מעשית – גיבוש והכנת אסטרטגיה עסקית

תוכנית שיווקית

ייעוץ ופיתוח עסקי

ייעוץ עסקי

ייעוץ עסקי לעסקים קטנים

ייעוץ עסקי לעסקים קטנים ובינוניים

0 תגובות

השאירו תגובה

מעוניין להצטרף לדיון?
תרגיש חופשי להשתתף!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.