האם גם אתם נמצאים במצב של היצף, "דמפינג של מוצרים ומחירים"?

דמפינג מוצרים

Dumping – דמפינג של מוצרים ומחירים משמש יבואנים או יצרנים (הצפת שוק במוצרים והורדת מחירים בכוונה) המנסים לחדור לשוק חדש או לשוק נישתי ולדחוק את מתחרים מהשוק, כדי להשתלט על השוק.

היצף נובע לעיתים מעודפי ייצור או ייבוא או שוק מצומצם תחרותי.

פעולת ה- Dumping ננקטת למרות ההפסד הכרוך בה, כדי להתגבר על מתחרים בשווקים, כדי לחדור לשוק חדש, כדי למנוע מאחרים מלהיכנס לשוק מסוים או כדי להיפטר מעודפים שאין להם קונה במחירים רגילים.

היצף – מחיר היצף

היצף הוא גם שיטה של סחר בלתי הוגן, המהווה אפליית מחירים בין שווקים שונים, שבמסגרתה יצרן מוכר את מוצריו לשווקי היצוא במחיר נמוך יותר מהמחיר בו הוא מוכר את מוצריו בשוק המקומי (מחיר היצף).

הנזק העיקרי מהיצף הוא בקשיים שהוא מעמיד בפני היצרנים של אותה ארץ מבחינת הרווחיות על מוצר דומה שהם מייצרים. ברוב המדינות היצף נחשב לתחרות בלתי-הוגנת וכאשר מחירי ההיצף מגיעים אל מתחת למחיר מסוים

המכונה "מחיר תגובה" – על מנת להגן על היצרנים בשוק המקומי, המדינה מטילה על הסחורות המיובאות מכס מגן או המדינה מטילה על הסחורות המיובאות מכס מגן או מחליטה על מכסות ייבוא.

0 תגובות

השאירו תגובה

מעוניין להצטרף לדיון?
תרגיש חופשי להשתתף!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.