שיטות לקיטלוג פריטים וציוד (שיטה לקטלוג) – למה צריך את זה?

ייעוץ בתחומי הנדסה, לוגיסטיקה, תפעול – מערכת ניהול המלאי והקיטלוג (קיטלוג ומצאי)

קיטלוג פריטים וציוד – כשמדובר על בניית קטלוג מוצרים, מתכוונים להקמה ובניה של קטלוג מוצרים מסודר לפי מחלקות כאשר לכל מחלקה קיימות קבוצות פנימיות ולהן משויכים הפריטים של העסק בכל קטלוג עסקי המוקם קיימים הרצונות והדרישות של בעל העסק לצורכי עבודתו השוטפת – באם זה עבור הדוחות השונים כמו ניהול מלאי וערך המלאי, מכר ללקוחות, הזמנת סחורה מספקים למלאי או לפי הזמנת לקוח, דוחות מנהלים וכן נתונים מוסדרים כאשר נדרשת עבודה מול הספקים של העסק.

חשיבות נוספת לבניית קטלוג מוצרים, יכולה להיות מכמה סיבות, קטלוג מוצרים שממנו ניתן להזמין את המוצר באופן מקוון או דרך תוכנה-מערכת קופות בעסק שלך (בחנויות קמעונאיות וברשתות השיווק), אפשרות אחרת הינה לפעילויות של קידום מכירות, עבור הזמנות ממועדון הלקוחות של החברה, ניהול קשר אינטימי והבנת צורכי הלקוחות: מי קונה מה, כמה, מתי, מה להחזיק במלאי, מה להציע למי וכדומה.

קטלוג – בניית קטלוג פריטים – הגדרת מפתחות פריט (בניית מבנה מק"טים)

המספר הקטלוגי מהווה קוד מוביל המגדיר, מזהה ומאפיין כל פריט במערכת הארגונית.

שיטת הקטלוג – שיטות לקיטלוג פריטים

מגדירה ומסווגת כל פריט בפני עצמו ואת קבוצות הפריטים השונות למשפחות ותתי קבוצות ויוצרת זיהוי מלא וחד ערכי של כל פריט. שיטה חכמה מאפשרת עבודה נוחה, חיפוש וזיהוי מהירים, מניעת טעויות וכפילויות וגם אחזור מידע, ציון, הפקה דוחות ויצירת פקודות גורפות בניהול המלאי, עמי מוצר, מחירונים, תמחיר והמחרה ועוד ברמה גבוהה.

תורת הקטלוג

מגדירה גם כיצד להקים ולנהל במערכות הארגון את המידע לניהול הפריט כמו: מספרי יצרן, מספר טבוע לציוד, תיאור עברי ולועזי, מפרטים טכניים והנדסיים, פריטים תחליפיים, נתוני לוגיסטיקה ורכש.

בחינה והגדרת שיטת הקטלוג

השיטה מגדירה ומסווגת כל פריט בפני עצמו ואת קבוצות הפריטים השונות למשפחות ותתי קבוצות ויוצרת זיהוי מלא וחד ערכי של כל פריט. שיטה חכמה המאפשרת עבודה נוחה, חיפוש וזיהוי מהירים, מניעת טעויות וכפילויות וגם אחזור מידע, מיון, הפקת דוחות ויצירת פקודות גורפות בניהול מלאי, שרות, מחירונים וערך מלאי.

השיטה לביצוע בנייה וטיוב מאגר פריטים הינה :

  • בנייה וקיטלוג נכון לאחר טיוב נתוני פריטים לפי קבוצות או משפחות פריטים. קביעת ערך המלאי לפריטים אלה, הכנה לספירת המלאי (ספירת מלאי והזנה נתוני הכמויות למערכת המידע הקיימת בחברה).
  • הקמה / בניה / סידור מחדש והתאמתם של המחלקות וקבוצות הפריטים שיותאמו לדוחות ולניהול העסק.
  • טיפול בהסדרת ושיוך כל פריטי המלאי בהתאם למבנה הקיטלוג החדש שהוגדר, לטובת ניהול ושליטה במידע, ניהול אופטימאלי של רמות המלאי ודוחות הניהול.
  • ניפוי פריטים פעילים והפרדתם מאלה שאינם פעילים (מלאי מת, מלאי איטי), לנוחיות הדוחות שיופקו (טיוב מאגר המק"טים והפריטים).
  • הסדרת אחידות לשמות הפריטים ולאלה שאינם ברורים (נוחיות באיתור / חיפוש במגוון אפשרויות לפריט).
  • בניה / הסדרה לפריטים שאינם בעלי ברקוד והתאמתם למערכת השלד והקיטלוג של הפריטים מחדש.
  • הוספת ערכי מידה ויחידות המידה לפריט במערכת המידע, סידור וארגון מחסן מחדש ועבור שילוט מדפים (איתור מהיר, סדר הליכה בליקוט, הכנה לספירת מלאי).
  • מתן אפשרות לשלב תמונות לפריטים הפעילים בקיטלוג.
  • קביעת שיטה לניהול רמות מלאי אופטימאלי (מלאי ביטחון, נקודת הזמנה, כמות להזמנה – דוח המלצה להצטיידות – לרכש מלאי) לכל פריטי המלאי.
  • קביעת ספק ראשי וספק מישני לכל פריט.
  • הורדת עלויות המלאי על כל המשתמע מכך.
  • עיתוד המלאי – מה להזמין? כמה להזמין? מתי להזמין? מה מועד האספקה הנדרש? הזמנות שנמצאות בדרך? כמה מלאי ביטחון לשמור? על כל אלה תבוצע בדיקה ותינתן המלצה.

קיטלוג פריטים וציוד – האם יעניין אותך לארגן את הקטלוג מחדש? פנה עוד היום לתאם פגישת הכרות ראשונית – ללא התחייבות!

אולי יעניין אותך גם :

ייעוץ בהנדסת תעשייה וניהול

ניהול שרשרת האספקה

ניהול התפעול, הלוגיסטיקה ושרשרת האספקה