השוואה בין אסטרטגיית אוקיינוס כחול לאוקיינוס אדום

אסטרטגיית שיווק

אוקיינוס כחול – תחום בשיווק, העוסק בתכנון מדיניות ודרכי פעולה להשגתה, שלבים בתכנון, בניהול וביישום אסטרטגיה שיווקית : בחינה וניתוח הסביבה העסקת והמצב הקיים בשוק הרלוונטי – הערכת מצב וזיהוי הזדמנויות פוטנציאלי, היקף פוטנציאל השוק. גיבוש הצהרת משימה עסקית / ארגונית / שיווקית (לעיתים מגובשת במסגרת האסטרטגיה העסקית, השיווקית או המיתוגית). בחירת שווקי יעד. גיבוש אסטרטגיית מותג. קביעת אסטרטגיית המיצוב התחרותית. האומנות של התאמת התדמית ומאפייני אישיות המותג, כך שהם יענו על תפיסותיהם, עמתדותיהם והעדפותיהם של קהל יעד נבחר, יוצר קשר ישיר בין מאפיין קיים של המוצר / שירות לצורך מוגדר של הצרכן. לכל מותג יכול להיות מיצוב אחד ויחיד שיעניק לו בלעדיות על מתחם נבחר בתודעת הצרכן. גיבוש תמהיל השיווק. גיבוש אסטרטגיית לוחמה שיווקית. בניית תוכנית השיווק. יישום תוכנית השיווק. בקרה על תוכנית השיווק.

אסטרטגיית אוקיינוס

אסטרטגיית אוקיינוס כחול היא אסטרטגיה עסקית להתמודדות בשוק תחרותי. תמצית האסטרטגיה – עסקים מסורתיים מתחרים זה בזה על ידי שיפור מאפיינים במוצר או בתהליכי הייצור, במטרה להגדיל את נתח השוק שלהם בפלח שוק מסוים.

אסטרטגיית אוקיינוס אדום

אסטרטגיה זו מתוארת, מטאפורית, כאסטרטגיית "אוקיינוס אדום" – אלו הן כל התעשיות הקיימות כיום, זירת השוק הקיימת והידועה. באוקיינוס האדום, גבולות התעשייה הינם מוגדרים ומקובלים וחוקי המשחק התחרותיים ידועים. המתחרים מנסים לגבור האחד על השני על ידי תפיסת נתחי שוק נוספים. כשהשוק נהיה צפוף, התחזיות לרווחים וגידול קטנים. התחרות הזו הופכת את האוקיינוס לאדום מדם המתחרים הנאבקים זה בזה.

אוקיינוס אדום: להתחרות בשוק קיים, לנצח את המתחרים, לנצל את הביקוש הקיים, להתאים את כל מערכת הפעילויות של החברה לבחירתה האסטרטגית בבידול או בעלות נמוכה, לעשות שקלול תמורות של ערך עלות.

אוקיינוס כחול: אסטרטגיה שיווקית המבוססת על הפניית המאמץ השיווקי ליצירת שווקים חדשים ללא מתחרים, במקום בהקזת דם בשווקים התחרותיים. יצירתם של שווקים חדשים אלה הופכת את התחרות ללא רלוונטית, באמצעות "חדשנות ערך" (Value Innovation) עבור הצרכן – ועבור החברה.

ליצור נישת שוק ללא מתחרים, להפוך את המתחרים ללא רלוונטים, ליצור וללכוד ביקוש חדש, להתאים את כל מערכת הפעילויות של החברה, לבחירתה האסטרטגית בבידול וגם בעלות נמוכה, לשבור את שקלול התמורות של ערך-עלות.

אולי יעניין אותך גם : 

ייעוץ עסקי

ייעוץ עסקי לעסקים קטנים

ייעוץ עסקי לעסקים קטנים ובינוניים

אימון עסקי

הכנת תוכנית עסקית – תוכנית עבודה מעשית – גיבוש והכנת אסטרטגיה עסקית

אסטרטגיה תדמיתית ואסטרטגיה שיווקית והשילוב שביניהן

ייעוץ אסטרטגי – קידום אסטרטגיה שיווקית

ייעוץ ארגוני

אסטרטגיה ארגונית

ניהול ויישום אסטרטגיה, ניהול ישיר או ניהול ממוקד – Hoshin Kanri

0 תגובות

השאירו תגובה

מעוניין להצטרף לדיון?
תרגיש חופשי להשתתף!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.