המדריך לתקשורת נכונה עם עובדיך – להגדלת המחוברות הארגונית

סוגי תקשורת

המנהל הטוב ביותר מתקשה לשמור, במצבים מסוימים, על תקשורת פתוחה ואפקטיבית עם עובדיו. השתמשו בטיפים הבאים כדי להימנע מ "תקלות" בתקשורת עם העובדים.

אל תהיו לקונים

מרבית השיחות העסקיות החשובות מתחילות בשיחת חולין. גם כשאתם ניגשים לדבר עם עובדיכם, הקדישו קצת זמן ל "סמול טוק" ולהתעניינות כנה בשלומם.

היו ספציפיים

כאשר אתם יודעים שעובד מסוים פעל שלא כשורה, שאלו אותו שאלה ישירה וסגורה. היו ספציפיים, כדי שלא תישמעו כמו בחקירה שב"כ. במקום לשאול "מה אתה ורוני עשיתם?", שאלו: "האם רוני ואתה תיקנתם את המכשיר הזה?".

השתמשו בשיטת סוקרטס

סוקרטס היה פילוסוף, אזרח אתונה, שהצליח להעביר מסר חשוב באמצעות שאלות. זכרו שתמיד עדיף להוציא מאנשים את המסקנה העיקרית, אליה אתם רוצים להגיע, מאשר לכפות אותה עליהם.

במקום לומר: "זה לא בסדר שעקפת את שולה ומכרת ישירות ללקוח שבו היא מטפלת כבר זמן רב, נסו את הדרך הבאה: "האם מכרת ללקוח של שולה את המכשירים החדשים?".

עובד: "כן!".

אתם: "איך היית מרגיש לו ישהו אחר בחברה היה עושה לך מניפולציה כזו?".

עובד: "הייתי מתעצבן".

אתם: "עכשיו אתה מבין איך שולה מרגישה?".

וכו'…

דברו על עצמכם

כאשר אתם חושפים משהו אישי על עצמכם, אתם מחזקים את הקשר וה תקשורת בין העובדים שלכם לבינכם. כאשר אתם לעובדים יש אינפורמציה גם על החיים האישיים שלכם, זה מחזק את הקשר שלהם איתכם.

בחרו את המקום והזמן המתאים

בדיוק כפי שלא תדברו בשירותים עם עובד שלכם על העלאת שכרו, כך מוטב שלא לנזוף בעובד מטבח או בחדר ישיבות ליד אנשים נוספים. שימו לב וכבדו את בן השיח שלכם בכל מצב, והיו רגישים בכל סיטואציה.

שלבו את הטוב עם הרע

כאשר אתם חושבים שאתם הולכים לפגוע בעובד עם ביקורת ספציפית שיש לכם עליו, הכינו את מה שמכונה "כריך מילולי", התחילו עם משהו רך ואישי (מקביל לפרוסת הלחם), המשיכו עם דברי הביקורת (הבשר או ההמבורגר) וסיימו עם משוב חיובי, כדי שוב לרכך את השיחה (פרוסת הלחם הסוגרת).

אל תפתרו בעיות ע"י טאטוא אל מתחת לשולחן

פעמיים רבות אנחנו נוטים להגיב על תסכול או עצב של אנשים סביבנו, על ידי ניסיון לבטל את הבעיה. אם העובד שלכם חושב שיש בעיה, אז כנראה שהיא קיימת. תוכלו להשיג הרבה יותר ע"י פתרון הבעיה מאשר על ידי ניסיון להקטין את חשיבותה.

אל תעזרו לרגשות שלילים על ידי התעלמות מהם

כאשר עובד חושב שמתנכלים לו, או לא אוהבים אותו, אין טעם לומר לו: "זה לא נכון?", עדיף לנסות להכיר ברגשותיו וללמד אותו לשנות את הסיטואציות אליהן הוא נקלע.

התכוונו למה שאתם אומרים

בדיוק כפי שכלבים מריחים פחד, כך אנשים מזהים חוסר כנות. אל תאמרו לעובדיכם דברים שאינכם מתכוונים אליהם. בכל פעם שתעשו זאת, תקטינו את אמונם בכם.

אולי יעניין אותך גם :

ייעוץ ארגוני

יועץ ארגוני

ייעוץ ניהול

למה צריך תקשורת בינאישית טובה?

שימור עובדים

תקשורת בעסק ובמשפחה