מדדי ביצוע חשובים – לכל עסק ומנהל עסק

רוב העסקים מתקשים למדוד ביצועים

KPI – תנו לנו להראות לכם איך עושים את זה נכון. שני הכלים המועדפים למדידת ביצועים? איך אתה יכול להשתמש

בהם כדי להניע הצלחה?

  • יעדים ותוצאות מפתח (OKRs): שאפו ליעדים שאפתניים עם תוצאות מדידות.
  • מחווני ביצועי מפתח (KPI): עקוב אחר הביצועים מול היעדים התפעוליים שלך.

שניהם חיוניים, אך הם משרתים מטרות שונות. כך תמנפו אותם:

  • הגדירו יעדים ברורים: השתמשו ב-OKR כדי להגדיר יעדים שאפתניים. כוונו גבוה. מתחו את הצוות שלכם.
  • מדוד את מה שחשוב: השתמש במחווני KPI כדי לעקוב אחר המצוינות התפעולית שלך.
  • יישור וחיבור: ודא שאישורי האישור ומחווני ה- KPI שלך אינם פועלים בממגורות.
  • ביקורות רגילות: בדוק כל הזמן את ההתקדמות שלך מול אישורי אישור ומחווני KPI.
  • לחגוג ולחזור על ההישגים: להכיר בהישגים וללמוד מכישלונות.
  • הטמעת אישורי OKR ומחווני KPI באופן מדויק יכולה לשנות את כללי המשחק. הם לא רק עוזרים לך לעמוד ביעדים שלך. הם מבטיחים שאתה מגדיר את היעדים הנכונים ועוקב אחר ההתקדמות באופן משמעותי.

כוון בשאפתנות. עקוב בקפדנות. יישור אסטרטגי. הסתגל באופן דינמי.

השיטה הזו יכולה לייעל את האסטרטגיה שלכם.

ניהול נכון לפי יעדים

משמעו גיבוש והגדרת יעדים ומדדים KPI's (מדדי ביצוע מרכזיים בארגון Key performance indicators) –

על מנת למדוד את הביצועים ו/או עמידת הארגון ביעד קבוע ומתמשך או מאמץ ארגוני בתחום שהוגדר מראש. KPi's

הם מדדים ניהוליים, כלכליים, שיווקיים, תפעולים ואחרים (לדוגמא: שיפור השרות ללקוח) על פיהם החברה אומדת

את ההתקדמות שלה (כלומר רמת הביצוע) בדרך למימוש מטרות ספציפיות שמוגדרות מראש.

כלומר מדובר בכלי בקרה ניהולי, ה – KPI's מסייעים לחברה להעריך את המצב הנוכחי ולקבוע דרכי פעולה, כאשר

המדדים שנקבעים כמדדי ביצוע מרכזיים הם לרוב יעדים אסטרטגיים לעבר מטרות עסקיות – אסטרטגיות רחבות

יותר.

הגישה מקנה מתודולוגיה סדורה לאיתור המדדים האופטימליים על ידי :

  • זיהוי והגדרת המידע הניהולי הנדרש.
  • בניית תרשים מטרות ותשומות – הגדרת המטרות הרצויות, היעדים המובילים אליהן והתשומות בעקבות מימושן.
  • זיהוי והגדרת המדדים – מהם המדדים העיקריים שיאפשרו לממש את היעדים/המטרות שמופו, כלומר הגדרת ה- KPI's.
  • הטמעה של המדדים ככלי לתכנון ובקרה – הפצת מדדי הביצוע המרכזיים בארגון והטמעתם ככלי ניהולי.

ניצול / מקסום מיטבי של משאבי הארגון (כוח אדם והטכנולוגיה) לטובת מקסום התפוקות בכל רובדי הארגון בעזרת

הגדרה מדויקת של יעדים ומדדים אפשריים להתייעלות.

לאחר הגדרת מדדי KPI, מתבצע תהליך שיפור תהליכים ושיטות או דרכי העבודה על מנת למקסם את ההתייעלות

ובניית בקרה ומדידת השינוי שחל (הטמעת שיטות ושגרות, הטמעת מדדים KPI's).

אולי יעניין אותך גם :

ייעוץ ארגוני

שיטות ניהול מתקדמות – להתייעלות ואופטימיזציה

ניהול מידע ומחשוב העסק

תחרות חתירה בסירות – יעילות עסקית

תכנון פיקוח ייצור ופרויקטים

שגרת ניהול טובה למנהלים?

סביבה עסקית משתנה – מאלצת ארגונים להשתנות או לחדול מלהתקיים

ניהול שרשרת האספקה – שירותי ייעול ושיפור תהליכי לוגיסטיקה ותפעול

0 תגובות

השאירו תגובה

מעוניין להצטרף לדיון?
תרגיש חופשי להשתתף!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.