מהו מנהל טוב?

תרבות ארגונית

ניהול טוב – את התרבות הארגונית קובעים המנהלים. מנהל הארגון צריך לוודא שכל מי שמנחיל לצוות שלו את

התרבות הארגונית, אכן מנחיל את אותם ערכים שהוא רוצה להנחיל. אחרת, בארגון יהיו עשרות תרבויות שונות.

איך נוצרת אישיותו של המנהל – האדם?

יש הגורסים שהאישיות היא מולדת, יש הגורסים שהיא תוצאה של חינוך, תולדה של החוויות שאדם עבר במשך

השנים הראשונות לחייו, שילוב של דברים מולדים והתנסויות וכד'.

האם ניתן לשנות אישיות ואם כן כיצד?

אפשר לשנות היבטים רבים באישיות שלנו אלא אם מדובר במשהו עמוק בתת מודע שלנו שנוצר כתוצאה מטראומה.

אנשים משנים דפוסים התנהגות, דפוסי, חשיבות והיבטים רבים נוספים באישיות שלנו שמונעים מאיתנו להתקדם

הלאה. חשוב לגייס "מנהלים טובים" בעלי אופי ויכולות המותאמים לסוג הארגון ואופי הפעילות שלו. ארגונים רבים

נופלים עסקית כתוצאה מניהול כושל.

מנהל טוב

מנהל טוב נמדד ב 2 מדדים : אפקטיביות ויעילות.

אפקטיביות – מנהל אפקטיבי – ניהול אפקטיבי

אפקטיביות היא היכולת לקבוע את המטרות הנכונות ולהשתמש נכון באמצעים בכדי לממש את המטרות.

האפקטיביות קשורה למילה מטרה ב 2 היבטים : היכולת לקבוע אותה (להחליט בדרג האסטרטגי, לגזור ולתרגם

– דרג הביניים). היכולת לממש ולהשיג אותה.

יעילות – יעילות מנהל

יעילות היא משתנה קריטי מאחר ומדובר על חלוקת משאבים (כסף, זמן, עובדים) שאנו יודעים שהם מוגבלים.

יעילות היא היכולת למצוא את האיזון הנכון בין עלות לתועלת – שימוש נכון בתקציבים, בזמן, מתי לשלם את המחיר,

לגרום לארגון להשקיע מינימום ולהשיג מקסימום. כמו כן היעילות קשורה במוטיבציה, תיעדוף, כ"א, טכנולוגיה,

לדעת מתי להשקיע ובמה.

בחיבור בין 2 המדדים הללו יוכל מנהל טוב להביא את הארגון להצלחה. כמו כן אסור לשכוח את אי הודאות הקיימת

שהולכת וגוברת ולכן האפקטיביות והיעילות הופכות להיות קשות מאוד להשגה. זהו האתגר הגדול ביותר העומד

בפני מנהל.

אולי יעניין אותך גם :

ייעוץ ארגוני

ייעוץ ניהול

האם קיים סגנון מנהיגות מיטבי שעשוי להוביל ארגונים להצלחה?

מהו ההבדל בין "עסק מנוהל" ל "עסק מתנהל"?

שיטת גמבה בניהול – מנהל היכן המקום האמיתי שלך?

שגרת ניהול טובה למנהלים או לא?

טכניקות לניהול זמן אפקטיבי

קואצ'ינג למנהלים