השגיאות הגדולות ביותר של אנשי מכירות

מכירות מומחים

שגיאה מכירה – לאחר ניסיון של כ 40 שנה הן כשכיר בתפקידים בכירים בניהול מערכי מכירות והן "כיועץ מומחה מכירות", להלן 14 שגיאות שכיחות וקטלניות עבור אנשי המכירות, שיש להימנע מהן :

  1. הם ממוקדים מדי בעצמם – יותר מאשר בלקוח. הם חושבים על תהליך המכירה במקום על הפתרונות שהלקוח מחפש.
  2. הם סוגרים מהר מדי – הרבה לפני שהלקוח בשל לקנות, הם כבר מאיצים בו.
  3. הם ממוקדים במוצר או בשירותים – שלהם ובידע המקצועי שיש להם על המוצר והשירותים, במקום להיות ממוקדים בצרכים של הלקוח.
  4. מכירה אגרסיבית – אנשי מכירות מסוימים "דוחפים" את המוצר כל כך חזק, שניתן ממש "להריח" את "העמלה" שלהם באופק.
  5. פניה ללקוחות שאינם מעריכים או מעוניינים במוצר – או בשירותים מבלי לוודא את ההתאמה.
  6. הם אינם מאתרים צרכים של הלקוח – לפני שהם עורכים את הפרזנטציה שלהם.
  7. הם אינם אוספים מספיק מידע על הלקוח – מחקרים מעידים שככל שיש יותר מידע על צרכי הלקוח, כך יש פחות חשיבות למחיר בהחלטת הקניה. לכן, כדי להצליח למכור יותר, מומלץ לאסוף כמה שיותר מידע על הלקוח.
  8. הם נכשלים באיתור מקבלי ההחלטה האמיתיים – ברוב המקרים איש המכירות מופיע בפני מנהל בדרג ביניים ואותו מנהל מעביר בעצמו את הדברים למקבל חלטה.
  9. הפרזנטציות או ההצעות המוגשות, אינן פונות אל הצרכים של מקבל ההחלטה – מומלץ לכלול תמיד פתרונות, מוצרים או שירותים שעונים גם על הצורך של מי שמוציא את הכסף.
  10. הם אינם מסבירים ללקוח את "המחיר" שהוא משלם על חוסר קבלת החלטה – לרכוש את המוצר או השירות. הרבה פעמים אין סגירה לא בגלל שהלקוח מעדיף לקנות מוצר ממישהו אחר, אלא משום שהוא מחליט "להקפיא" או לדחות החלטה.
  11. הם מניחים שהלקוח מודע לכל הצרכים שלו – ברוב המקרים הלקוח אינו מנסח לעצמו את מכלול הצרכים הוא פונה בגלל איה צורך ראשוני ואיש המכירות צריך לחשוף בפניו את התמונה הרחבה.
  12. הם נכשלים באיתור החששות של הלקוח.
  13. הם אינם מוצאים בעצמם סיבה מספיק טובה – למה כדאי ללקוח לקנות את המוצר או השירות שלהם.
  14. הם נוהגים לדבר במקום לשאול שאלות – טכניקת המכירה הטובה ביותר היא לתת ללקוח למכור.

מומחה מכירה – שגיאות מהן יש להימנע בתהליכי מכירה

חלק מהשגיאות הללו ישמעו לכם אולי טריוויאליות, אולם רובנו ככולנו עדיין מוצאים את עצמנו עושים חלק מהן חלק מהזמן.

שגיאה מכירה – האם אתם מוכרים?

בכל תהליך מכירה שלכם, עצרו ובדקו את עצמכם, האם אתם "מוכרים" סחורה או מספקים פתרונות כוללניים לצרכים הרבים של הלקוחות שלכם?

אולי יעניין אותך גם :

ייעוץ שיווקי לעסקים

יועץ שיווק ומכירות

הקמה ושדרוג מערכי מכירות

אל תמכור בכוח

תכונות, יכולות ואישיות איש המכירות

יועץ ומאמן מכירות – אנשי המכירות שלך חייבים למכור יותר – גם בתקופות קשות!

השבחת מערכי שיווק ומכירות גבוהות במיוחד – כך עושים זאת נכון

איך חוק המספרים הגדולים עוזר להגדיל את היקף המכירות?

ניהול שיווק ומכירות